sobota, 31 marca 2018

"Kochaj" to takie proste

Witajcie!

Po pierwsze życzę wam radosnych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie rodzinnym, w jak najlepszej atmosferze.
Dzisiaj przychodzę do was z recenzją książki Reginy Brett pt. "Kochaj". Jest to czwarty poradnik jej autorstwa. Regina pisze także felietony do lokalnej prasy w miasteczku, w którym mieszka. Jest kobietą po 60, jednak ma w sobie młodzieńczą radość do życia. Podbiła serca wielu kobiet na świecie, a szczególnie w Polsce.



Tytuł: "Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół"
Autor: Regina Brett
Wydawnictwo: Insygnis
Data wydania: 25 października 2017
Liczba stron: 354

Informacja z tyłu książki:
"Ta książka nie jest dla każdego. Napisałam ją z myślą o tych, którzy zostali zranieni albo kochają zranionych, ale i dla tych, którzy są nieświadomi własnych ran, chociaż innym wydają się one oczywiste.
No dobrze, wygląda na to, że ta książka jest dla każdego.
Głodna miłości – tak czułam się przez wiele lat mojego życia. I wiem, że nie jestem w tym odosobniona.
Przeżyłam wiele trudnych chwil. Dziś potrafię spojrzeć wstecz i dostrzec dar w każdym z moich doświadczeń. Gdybym mogła wybierać z menu życia, nigdy nie zdecydowałabym się na większość sytuacji, które mi się przytrafiły – a mimo to żadnej nie żałuję. Każde doznanie i każdy związek uczyniły mnie tą osobą, którą jestem. Dziś wreszcie mogę powiedzieć, że kocham ją całym sercem.
Pragnę, żebyś i ty ze wszystkich sił pokochał siebie, swoje życie i otaczających cię ludzi."


źródło opisu   http://www.insignis.pl/ksiazki/kochaj/


Okładka, pierwsze wrażenie graficzne 👀

Okładka zachwyca mnie swoją prostotą. Jednolite zielone tło, biały obraz dmuchawca i napisy. Genialne. Książki Reginy bardzo mi się podobają, jeżeli chodzi o oprawę graficzną. Są bardzo minimalistyczne, co mnie do nich bardzo przyciąga. Jednak nie radzę dotykać tych okładek np. po kremie do rąk, bo zostają brzydkie smugi i odciski palców, co potem możemy zauważyć przy większym naświetleniu okładki.



Fabuła, rozwój książki 📖

A raczej powinnam tutaj napisać: "zawartość książki". Zawiera ona 50 lekcji, które mają nam pokazać jak pokochać siebie oraz ludzi wokół. Każda lekcja ma około 4/5 stron. Regina dzieli się doświadczeniami przyjaciół, rodziny oraz swoimi.  Autorka często nawiązuje do swojego przeżywania nowotworu i tego, jak to doświadczenie pomogło jej na nowo pokochać życie. Regina szczerze mówi o swojej walce z rakiem, o tym, że miała w tym czasie problem zaakceptować samą siebie i pokochać siebie, taką jaką jest. Bez owijania w bawełnę mówi o rzeczach trudnych, które czasem sprawiają, że tracimy chęci do życia i jakąkolwiek sympatię do innych ludzi.



Moja opinia 💫

Książka jest napisana bardzo lekkim piórem, czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie. Uważam, że może ona pomóc lub pokazać coś osobom, które często tracą chęć do życia lub które nie potrafią pokochać samych siebie. Książka ta skłania do refleksji nad własnym życiem, po niektórych rozdziałach zadawałam sobie pytania typu: "A czy ja dzisiaj cieszę się życiem ?" lub "Co dobrego zrobiłam dla siebie, a co dla innych dzisiaj ?".
Jednak czasem nie zgadzałam się z autorką, ale te niezgodności były spowodowane innymi przekonaniami, wyznawanymi wartościami oraz poglądami. M.in jeżeli chodzi o jogę, jako nie o sport, ale filozofię oraz  o inne przekonania łączące się z buddyzmem i filozofią chińską.
Moja ocena to 7/10, ponieważ książkę przyjemnie mi się czytało, ale czy było tam coś niesamowicie odkrywczego? Niezbyt. Dlatego daję jej taką, a nie inną ocenę.



4 komentarze:

  1. Fajny blog :) co do ksiazki dostałam ją od cioci, ale jeszcze nie przeczytalam. Zapraszam www.kingulencja.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ta książka mnie bardzo zainteresowała :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Regina Brett jest autorką książek, które pomogły wielu kobietom sprostać życiu. Osobiście, ja też z wieloma jej poglądami się nie zgadzam, ale cenię ją jako człowieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt. Jest bardzo silną i pozytywną kobietą, pełną energii oraz radości, którą dzieli się z innymi. Bardzo interesująca osoba.

      Usuń

Obserwuj mnie @nix_study_books