sobota, 4 sierpnia 2018

Współczesne "Prawo Mojżesza"

Cześć!

Po długiej nieobecności znowu do was wracam. Była ona spowodowana moimi wyjazdami, na których często nie miałam czasu czytać, a dodatkowo nie miałam również ze sobą swojego komputera i dostępu do internetu. Teraz jednak wracam i mam przygotowaną dla was recenzję książki, która całościowo mnie wchłonęła w swoją historię. Jest to powieść Amy Harmon pt. "Prawo Mojżesza". Była ona przez dłuższy czas bestsellerem i zapewne wiele z was kojarzy jej okładkę z różnych księgarni.



Tytuł: "Prawo Mojżesza"
Autor: Amy Harmon
Cykl: Prawo Mojżesza (tom 1) | Seria: Editio Red
Wydawnictwo: Editio
Data wydania: 31 sierpnia 2016
Liczba stron: 360

Informacja z tyłu książki:
"Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył — dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny, niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość.
I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego... I zaczęła tonąć.

Ta historia nie kończy się happy endem. Jest pełna bólu, niespełnionych obietnic, smutku i zawodu. To opowieść o złamanym sercu, o życiu i śmierci, o zaczynaniu od nowa, a także o wieczności. A przede wszystkim o miłości. Poczujesz ją głęboko w sercu. Przeżyjesz niezwykłe emocje, strach, niepokój i słodycz młodzieńczych uczuć. Zatracisz się bez reszty, czytając o trudnej miłości, pozbawionej spełnienia."
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/305205/prawo-mojzesza

Okładka, pierwsze wrażenie graficzne 👀

Okładka jest według mnie piękna i bardzo artystyczna. Podoba mi się w niej to, że znajduje się na niej wiele odcieni niebieskiego- miejscami granat, czasem delikatny błękit. Na tej plamie niebieskiego widzimy tytuł powieści, czyli "Prawo Mojżesza", który jest stworzony przy pomocy dwóch różnych czcionek.



Fabuła, rozwój książki 📖

Na początku poznajemy Georgie Shepherd, która jest nastoletnią dziewczyną, mieszkającą w stanie Utah, w małym miasteczku o nazwie Levan. Mieszka ona w raz z rodzicami na farmie, na której znajduje się kilka koni, które służą rodzicom Georgie do hipoterapii.
Uwagę dziewczyny przyciąga niejaki Mojżesz Wright, który jest tak zwanym dzieckiem crack'u (jego matka była ćpunką), znalezionym w koszu na pranie (stąd jego imię) w niezbyt bezpiecznej dzielnicy . Z definicji jest on chłopakiem z problemami, jednak oprócz tego, że często maluje on murale w miejscach, w których nie powinien (na własnościach prywatnych ludzi), posiada nietypowy dar- widzi zmarłych ludzi. Potem zaczyna ich malować w miejscach, które mają związek z ich śmiercią.
Mojżesz mieszka wraz ze swoją prababcią Kathleen Wright w domu, niedaleko posiadłości Shepherdów. Podczas wakacji zaczął pomagać im przy ich koniach, a przy okazji zaczął się zbliżać do Georgie.
Para jest szczęśliwa ze sobą, jednak nie na długo. Prababcia Mojżesza umiera, a policja znajduje go niedaleko jej zwłok. Chłopak zostaje wysłany do szpitala psychiatrycznego i powoli zaczyna znikać z życia Georgie.
Jeżeli chcecie się dowiedzieć, czy ta historia faktycznie nie kończy się happy endem, to musicie sami się przekonać.


Moja opinia 💫

Ta książka wzbudziła we mnie wiele emocji. W mniej więcej połowie książki nawet napisałam do mojego przyjaciela, że mam "głowę rozwaloną", ponieważ wyobraziłam sobie siebie w tych niektórych sytuacjach, które przechodziła główna bohaterka. Łatwo mi było się w nią wcielić, ponieważ przez dłuższą część historii Georgie ma 17/18 lat, czyli jest w moim wieku. Ogólnie rzecz biorąc książka bardzo mi się podobała i mogę jej dać 7/10.


14 komentarzy:

  1. Bardzo fajna recenzja, akurat ostatnio zastanawiałam się nad tą pozycją!
    Pozdrawiam <3
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, przyjemna lektura na wakacje ☺

      Usuń
  2. Muszę po nią sięgnąć, wydaje się ciekawa i robi się coraz popularniejsza. To może być kawałek dobrego czytadła.
    Pozdrawia ciepło,
    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra książeczka na odstresowanie i chwilę w przytulnym kąciku. ☺
      Również pozdrawiam ♥

      Usuń
  3. Podoba mi się bardzo jak opisałaś tą książkę, fabuła myślę żeby mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow chyba przeczytam :)
    www.kingulencja.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że książka niezwykle mnie zainteresowała :) Lubię książki przepełnione bólem, miłością i problemami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego może być to idealna lektura dla ciebie ! ☺
      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Z chęcią ją przeczytam kiedy tylko uporam się tymi, które czekają w kolejce :) Pozdrawiam

    http://kreatorkarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ;)
      Jednak jeżeli byś znalazła czas to bardzo polecam ☺

      Usuń
  7. Więcej Twojej opinii. :P Książkę czytałam już jakiś czas temu i miło ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się na następny raz ☺ Czasem po prostu przychodzi mi opcja typowego ścisłowca, czyli krótko i na temat ;)

      Usuń

Obserwuj mnie @nix_study_books